interactivated blog

magento & ecommerce

De 5 Beste Tactieken voor Magento eCommerce Herontwikkeling (Die Je Tijd en Geld Kunnen Besparen)

Het opnieuw ontwikkelen van een website biedt diverse uitdagingen die je niet hebt bij het maken van een website uit het niets. Met een nieuwe website kun je de volledige controle over het plannen nemen. Het eindresultaat moet er uit komen zoals je het zou willen.

Nieuwe designs verschillen doordat ze zich speciaal richten op het oplossen van specifieke problemen. Wellicht is de site gedateerd en zijn concurrenten vooruit gegaan. Of de website werkt niet zoals het zou moeten en mis je omzet.

Magento is één van de populairste eCommerce platforms omdat het open source is. Dit maakt herontwikkeling gemakkelijker dan met een doorsnee, commercieel platform. Zelfs dan zijn er enkele gebruiken waar ontwikkelaars zich aan moeten houden om herontwikkeling tot een succes te maken. Hier zijn er vijf.

1. Update Content Eerst

Veel webshops raken gedateerd doordat de gehoste content stagneert. Dit is een groot probleem voor grote webshops. Naarmate het aantal producten op de website toeneemt, neemt de hoeveelheid te besteden tijd voor het bijhouden van ieder product af. Op zijn tijd zul je er achter komen dat je veel producten hebt die lastig te verkopen zijn omdat de content niet goed genoeg is.

Magento helpt je om deze problemen direct op te lossen zonder noodzaak voor extra design werk. Je kunt het platform gebruiken om directe aanpassingen in de content te doen zodat de gebruikerservaring wordt verbeterd.

Doe een volledige audit van je content voordat je in complexere zaken duikt. Gebruik gegevens om content te vinden die niet werkt zoals het zou moeten. Het Magento platform geeft je de middelen om content te fixen of te verwijderen als reparatie geen mogelijkheid meer is.

2. Doe een Complete Audit van je Website

Redesigning a website offers several challenges that you won’t face when building a site from scratch.

Naarmate je door content van producten gaat en verandert, genereer je inefficiënties. Een niet-geoptimaliseerde website leidt tot vertragingen in de verkoop. Het leidt ook tot problemen met je online marketing. De meeste herontwikkelde websites leiden tot het oplossen van deze inefficiënties. Je moet echter weten waar ze zijn voordat je er iets aan kan doen.

Hiervoor is een volledige website audit nodig. Ga pagina voor pagina door de webshop heen. Je zoekt naar gebroken links en 404 pagina's. Je moet ook kijken waar je meer kunt doen om mensen naar een verkoop te sturen.

Kijk naar calls-to-action voor iedere relevante pagina. Schrijf tijdens het proces iets over ieder probleem dat je tegen komt. Dit is in essentie de planfase. Met je lijst van problemen kun je beginnen met het herontwikkelen van je Magento site met als doel het oplossen van de problemen.

3. Houd Zoekmachines Altijd in het Achterhoofd

Alles wat je moet doen bij het herontwikkelen moet zijn het in het achterhoofd houden van Google en andere zoekmachines. Met een nieuw design van Magento eindig je wellicht met het wijzigen van productcategorieën en URL's. Dit zal veel 404 pagina's genereren. Verder zal het wijzigen van de URL van een populaire pagina leiden tot de verwijdering van een pagina uit de resultaten.

Een aangepaste 404 pagina werkt goed voor het eerste probleem. Als je de pagina niet langer nodig hebt, creëer dan een speciaal bericht en help gebruikers om terug te navigeren naar een bruikbare pagina. Dit laat zien dat je aandacht besteedt aan de klantervaring, wat altijd positief is voor zoekmachines.

Opnieuw benoemde URL's bieden een andere uitdaging. In dit geval moet je redirects invoeren. Gebruik een 301 redirect om de oude URL naar de nieuwe te sturen. Dit herleidt gebruikers automatisch naar de nieuwe pagina wanneer ze de oude URL gebruiken. Bovendien laat het zoekmachines weten wat je met de pagina hebt gedaan. Hierdoor verlies je geen rankings.

Het is een goed idee om een lijst te maken met alle URL's van de oude website en wat je er mee wilt doen. Je kunt Magento dan gebruiken om de relevantie actie door te voeren.

4. Controleer Altijd op Nieuwe Plug-ins en Updates

Redesigning a website offers several challenges that you won’t face when building a site from scratch.

Magento is een open source platform. Dit betekent dat er duizenden ontwikkelaars zijn die op constante basis nieuwe plug-ins creëren voor het platform. Falen om bij te blijven met deze ontwikkelingen zou je kunnen weerhouden om voordeel te halen uit deze nieuwe toepassingen.

Creëer een wensenlijst wanneer je je Magento webwinkel opnieuw ontwerpt. Bepaal wat je wilt dat de nieuwe versie van de website voor je gebruikers doet. Met die lijst in de hand kun je beginnen met zoeken naar plug-ins. De kans is groot dat je veel vindt om in je behoeften te voorzien.

Dit proces bespaart veel tijd en geld in de ontwikkeling. Als je naar je ontwikkelaars kunt gaan met een lijst van wat je wilt en waar je denkt dat ze het kunnen vinden, kunnen ze zich richten op het implementeren van de nieuwe toepassingen.

5. Mobiel denken

Nagenoeg 60% van alle zoekopdrachten worden via mobiele apparaten gedaan. Die statistiek alleen zou je moeten overtuigen van hoe belangrijk het is om mobiel design te als prioriteit te zien in een nieuw design van Magento.

Je pogingen voor een nieuw design moeten zich richten op het eenvoudig mobiel toegankelijk maken van je website. Kijk naar de salestrechter. Denk aan hoe gemakkelijk je het maakt voor mensen om via hun mobiele toestellen te bestellen. Zorg dat de website er over ieder platform goed uit ziet.

Praktisch iedere nieuwe Magento website eindigt in een gefaald project als je in 2017 geen rekening houdt met het mobiele platform. Gelukkig heeft het platform veel responsive thema's die je kunt gebruiken. Toegewijde ontwikkelaars zullen ook helpen om je Magento site bruikbaar te maken voor mobiele gebruikers. Dit kost wellicht wat extra geld op korte termijn. Op lange termijn zul je echter tal van voordelen zien.

Het Slotwoord

Neem al deze vijf praktijken mee tijdens het nieuwe design van een Magento website. Heb je ze allemaal geïmplementeerd? Zo ja, dan zul je veel tijd en geld besparen in het terugkeren naar je nieuwe design in een later stadium.

;

Reactie plaatsen
  • *Verplichte velden

By interactivated • on August 17, 2017

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
Interactivated Ecommerce Netherlands
Herestraat 106,
9711 LM Groningen
Nederland
Postbus 5171
9700 GD Groningen
Nederland
+31(0)50 711 9940
KVK: 58348646
BTW: NL 852998521B01

* Vereiste velden