interactivated blog

magento & ecommerce

Heb je e-commerce omarmd? Dit is waarom je dat zou moeten doen

Niet veel mensen begrijpen het e-commerce concept. Zelfs degene die het wel begrijpen, hebben moeite om uit te zoeken of het echt de moeite waard is. Immers, niet alle websites zijn immens populair en het hele internet zit vol met webshops.

Gelukkig is het niet zo moeilijk om je bedrijf te verbeteren. In dit artikel zullen we enkele eenvoudige concepten uiteenzetten die bewijzen waarom e-commerce de beste optie is voor nu en later.

We bespreken de voordelen van online exposure, gerichte reclame, het vereenvoudigen van de winkelervaring en hoe je jouw merk populair maakt en beter begrepen door klanten. Heb even geduld, en zie, hoe e-commerce je naar ongekende hoogte brengt.

Wereldwijd bereik

Eén van de belangrijkste redenen waarom e-commerce bovenaan je prioriteitenlijstje zou moeten staan is een wereldwijd bereik. En het starten van een website waarop je jouw product kan promoten en verkopen is ook goedkoper dan je misschien zou denken. Een wereldwijd bereik en bekendheid creëren d.m.v. de verspreiding via fysieke winkels, is  niet voor iedereen weggelegd.

Door e-commerce centraal te stellen in je bedrijf, ben je beter uitgerust om de concurrentie aan te gaan op de hedendaagse markt. Overweeg Magento als e-commerce platform. Het is veel goedkoper dan de meeste concurrerende platformen en het is volledig open source.

Dit helpt niet alleen om de initiële investering en de bedrijfskosten te verminderen. Het betekent ook dat je toegang krijgt tot een grote community van ontwerpers en ontwikkelaars die je kunnen ondersteunen bij het aanpassen en optimaliseren van je website.

Makkelijke verkoop

Een goed e-commerceplatform vereenvoudigt het verkoopproces. Met Magento behoort de functie van jouw winkelmandje tot de beste in de branche. Het is gemakkelijk aan te passen en eenvoudig te updaten.

Er is ook iets te zeggen voor trendmonitoring en passieve reclame. Producten online plaatsen is iets anders dan producten in een fysieke winkel plaatsen. Je hoeft de winkelervaring van jouw klanten niet te verstoren om nieuwe items te presenteren of om hun input te vragen.

Online klanten kunnen nog steeds richting bepaalde producten worden gestuurd. Dit wordt echter veel efficiënter gedaan. Je kunt bijvoorbeeld de aankooptrends van jouw klant volgen. Door dit te doen kun je gerichte reclame gebruiken om hen de nieuwste deals te tonen die hen mogelijk interesseren.

Klanten zijn altijd eerder geneigd iets te kopen waarvan ze weten dat ze het leuk zullen vinden dan dat ze iets nieuws zullen proberen. Dit maakt de gebruikerservaring ook prettiger. In plaats van zoekopdrachten te verfijnen of door catalogi te bladeren, kunnen ze met slechts een paar klikken het winkelwagentje vullen met de items die ze nodig hebben.

Merk- en productpresentaties

Ken je de uitspraak: Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden? Dat klopt precies en is perfect toepasbaar in e-commerce. Je kunt veel meer aandacht besteden aan het presenteren van jouw product.

Ga maar na. Hoeveel medewerkers kun je in een winkel in dienst hebben? Eén per klant? En zijn ze allemaal goed thuis in alle productcategorieën die je verkoopt?

Dat is niet haalbaar. Met e-commerce als spil in je bedrijf en m.b.v. een gespecialiseerd platform, kun je jouw klanten duidelijke en uitgebreide informatie bieden.

Je kunt zelfs instructievideo's plaatsen over het gebruik van producten en je kunt foto’s plaatsen vanuit verschillende invalshoeken. Nog een geweldige manier om de beste eigenschappen van het product te benadrukken, visueel of anderszins.

Optimalisatie van webverkeer

Laten we zeggen dat er een paar honderd mensen per week in jouw winkel rondlopen. De kans is groot dat niet iedereen iets koopt. Hoe kan e-Commerce daarbij helpen?

Het draait allemaal om het optimaliseren van webverkeer. Door gebruik te maken van een Search Engine Optimization (SEO) functie, speciaal ontworpen voor e-commerce doeleinden, kun je zorgen dat jouw shop hoger gerankt wordt waardoor het webverkeer naar jouw website toeneemt.

Hiermee bereik je potentieel duizenden bezoekers per dag of per week. Dit creëert heel veel kansen om van deze bezoekers ook daadwerkelijke klanten te maken (verhogen van de conversion rate). Tevens heb je geen tientallen dure werknemers nodig die door de winkel rennen.

Je inventaris uitbreiden

Het klinkt misschien raar, maar door e-commerce te omarmen kun je je voorraad vergroten. Doordat je meer zult verkopen, kun je meer producten opslaan en kun je het je misschien zelfs veroorloven om je assortiment uit te breiden.

Het Magento platform heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om, als je nieuwe artikelen te koop aanbiedt, de trackingfuncties te gebruiken of om peilingen en quizzen voor te bereiden voor jouw klanten. Op die manier zorg je ervoor dat datgene, wat je volgende maand adverteert, ook echt iets is waar veel vraag naar is.

Het laat jouw klanten ook zien dat je hun mening op prijs stelt. Iedere klant kan een online shop tevreden verlaten, door de klantenservice, artikelkeuze en gebruikersinterface. Hetzelfde kan niet gezegd worden van mensen die naar een fysieke winkel gaan.

Er is gewoon niet genoeg tijd en mankracht om elke klant dezelfde aandacht te geven. Door een goed e-commerce platform te gebruiken, kunt u tegelijkertijd voor al uw klanten zorgen. Niemand voelt zich buitengesloten of anders behandeld. In deze tijd is dit erg belangrijk.

E-commerce is de trend van vandaag en morgen

Met zoveel mensen die online zijn, vanaf het moment dat ze wakker worden totdat ze naar bed gaan, is het niet raar dat je serieus geld kan verdienen met een online shop. Je moet een goed gevoel hebben voor wat mensen nodig hebben, en precies dàt aanbieden. Als je een mobielvriendelijke website hebt, is het nog beter. We kopen tegenwoordig steeds meer rechtstreeks vanaf onze telefoons of tablets.

Op dit moment is een e-commerce platform toch eigenlijk wel de standaard voor zowel kleine als grote leveranciers, van voedsel tot dure sieraden. Als je jouw winst wilt maximaliseren door meer erkenning te krijgen en klanten tot ver buiten jouw directe omgeving aan te trekken, kun je het beste zo snel mogelijk een e-commerce platform inzetten. En als je dit gaat doen, probeer dan Magento, dat, al jaren op rij, het populairste e-commerce-platform is.

By interactivated • on May 17, 2018

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
THE NETHERLANDS (HQ)
Herestraat 106, 9711LM,
Groningen (Netherlands)
+31 (0)50 711 9940
VAT: NL 852998521B01
Chamber of Commerce: 58348646
UKRAINE
Kostomarivs'ka 13
61002, Kharkiv
SPAIN
Calle Jabea 18, 29631,
Benalmádena Costa (Malaga)

* Vereiste velden