interactivated blog

magento & ecommerce

Hoe Je Jouw Minimaal Rendabel Product Goed Krijgt

De groei van Agile ontwikkeling heeft geleid tot het creëren van diverse concepten. Één hiervan is het Minimaal Rendabel Product (MVP). Je hebt de term wellicht al horen vallen binnen verschillende contexten. Het is cruciaal dat je het begrijpt terwijl je werkt aan een software ontwikkeling project. Het selecteren van de juiste MVP zal vaak een groot aandeel in het succes van je software spelen.

Dus hoe doe je dat? Dat is waar we in dit artikel naar willen kijken. Voordat we hiermee aanvangen, laten we een kijkje nemen in wat MVP precies inhoudt.

Wat is het Minimaal Rendabel Product?

Het MVP is het minimale product dat je kunt uitbrengen, die zowel in de directe behoeften van klanten kan voorzien als feedback kan leveren, zodat je jouw product verder kunt ontwikkelen. Dat is waarom het zo belangrijk geweest is in Agile ontwikkeling.

Laten we zeggen dat je een dienst op basis van inschrijving hebt. Je hebt een lange lijst met toepassingen die je wilt toevoegen. Helaas houden de kosten je tegen. Dat is waar MVP in het spel kan komen. Je kunt de minimale kenmerken, die je software nodig heeft, definiëren zodat gebruikers kunnen worden aangetrokken. Daar vanuit kun je ontwikkelen rondom het MVP en iets sneller in de handen van je gebruikers plaatsen dan wanneer je het in één keer wilde ontwikkelen. Dit zorgt voor een bron van inkomsten en bruikbare feedback voor wanneer je de overige toepassingen implementeert.

MVP biedt start-ups gelimiteerde middelen, waardoor de mogelijkheid ontstaat om kansen in de markt snel te benutten. Natuurlijk moet je goede keuzes maken bij de release van je MVP. Software zonder bruikbare toepassingen zal immers snel ten val komen, voor je de kans krijgt om het verder te ontwikkelen.

Het Vinden Van Jouw MVP

The rise of Agile development has led to the creation of several concepts.

Dus hoe definieer je jouw MVP? Dat is de grote vraag. MVP betekent verschillende dingen voor verschillende bedrijven. De link is dat het MVP is wat je de software snel in bruikbare staat uit laat brengen, zodat het klanten tevreden houdt en ruimte biedt om te groeien. Dit betekent dat je al het volgende in overweging moet nemen wanneer je jouw MVP bepaalt.

Hoe Groot is Jouw Iee?

Grote ideeën vergen veel werk om tot leven te komen. Hoe meer tijd je neemt, hoe groter de kans is dat een concurrent eerder dan jij in de markt terecht komt. Bij het definiëren van het MVP van jouw idee moet je uitvinden wat de algemene bouwblokken van dat idee zijn. Welke kenmerken kun je implementeren om het nu van de grond te krijgen? Wat heeft het daadwerkelijk nodig om fatsoenlijk te functioneren?

Beantwoord deze twee vragen en je hebt de kenmerken die samen je MVP zullen vormen. Jouw idee kan op veel grotere schaal zijn. Dat is prima. Je kunt andere kenmerken met de tijd ontwikkelen. Het doel van MVP is om het idee uit te brengen in bruikbare staat, zodat je de potentie van de software aan klanten kunt tonen.

Het is een goed idee om even te gaan zeggen en de drie beste kenmerken van de software op te schrijven. Dit geeft je een basis om mee te werken. Richt je op het krijgen van deze drie kenmerken in je MVP en bouw hier vanuit.

De Doelgroep

Je publiek zal een grote rol spelen in het definiëren van je MVP. Je moet een aantal factoren in overweging nemen. Hieronder vallen leeftijd en geslacht. Het extra marktonderzoek zal je helpen bepalen hoeveel vraag er naar je product is en hoeveel mensen er voor over hebben.

Waarom is dit belangrijk voor het MVP? Het antwoord is dat het je helpt uit te vogelen wat je doelgroep verwacht voor het geld dat ze besteden. Jongere doelgroepen zijn bijvoorbeeld wellicht op zoek naar mobiele functionaliteit. Oudere doelgroepen richten zich meer op functionaliteit dan flitsen. Jouw onderzoek zal bepalen wat MVP betekent in de ogen van je doelgroep. Je moet dit basisniveau van functionaliteit bereiken of je doelgroep zal overschakelen naar andere producten.

Marketing

The rise of Agile development has led to the creation of several concepts.

Wanneer je je doelgroep kent, kun je een relevante marketingstrategie ontwikkelen. Het uitleggen van het concept is bepalend bij de release van je MVP. Je moet doelgroepen helpen begrijpen wat het product nu doet en wat het in de toekomst kan doen.

Veel bedrijven gebruiken korte video’s om hun MVP producten in de spotlights te zetten. Ze laten gebruikers door de kenmerken lopen en bouwen op het basisidee tijdens de uitleg van het product. Je kunt ook landingspagina’s van websites gebruiken om het idee gedetailleerder uit te leggen. Het belangrijkste is dat je adverteert wat de software nu te bieden heeft, zodat potentiële gebruikers weten waarom ze het nodig hebben.

De Kosten van de Release

Het aanbieden van een product aan het publiek is niet gratis. Dat is waar het concept van MVP weer handig van pas komt. Een goed gekozen MVP laat jou de kosten van de release en presentatie controleren.

Dat houdt in dat je kennis moet hebben van de kosten gerelateerd aan jouw software. Hoeveel zul je uitgeven om een toepassing toe te laten toevoegen? Is die toepassing de kosten momenteel waard? Als het antwoord op die vraag ‘nee’ is, kun je die toepassing beter uit je MVP verwijderen.

Bepaal je maximale budget voor de eerste release en werk er naar toe. Richt je werkzaamheden op de drie genoemde belangrijke kenmerken, zodat je niet met software eindigt waarvan de kenmerken half afgemaakt zijn, omdat je tijdens de ontwikkeling geen geld meer had.

Hoe Kun Je Profiteren van het MVP?

Het uitbrengen van een MVP product brengt enkele voordelen naast vroege inname en feedback.

Potentiële Financiering

Veel beginnende bedrijven hebben moeite met het vergaren van financiering, vaak omdat zij geen software hebben om als voorbeeld te laten zien. Met een MVP heb je iets om te laten zien. Nog beter, als dat MVP gebruikers op organische wijze aantrekt, heb je een nieuwe aanwinst. Je kunt potentiële investeerders laten zien dat je software voorziet in een behoefte, wat je kan helpen om het benodigde geld voor de ontwikkeling binnen te blijven halen.

Bevestiging

The rise of Agile development has led to the creation of several concepts.

Onzekerheid hoort bij iedere release van nieuwe software. Zelfs met enorm veel onderzoek als ondersteuning, kun je nooit helemaal zeker zijn dat de software gebruikers betrokken zal maken. Een succesvol MVP zal je laten zien wie naar de software trekt en het wil gebruiken. Dit biedt bevestiging, hetgeen vertrouwen kan opwekken in latere updates en behulpzaam kan zijn bij het bewijzen van de rendabiliteit van je concept.

Informatie over Publiek

Een MVP zal je helpen meer over je publiek te weten te komen. Komt het gebruikersprofiel overeen met jouw onderzoek? Welke kenmerken willen gebruikers zien? Hoe kun je de software aanpassen om mensen, die het daadwerkelijk gebruiken, te voorzien in hun behoefte? Dat zijn alle vragen waarvan je moeite hebt ze te beantwoorden aan het begin van de ontwikkeling. Een MVP zal meer vaste antwoorden voor je hebben om mee te werken.

Het Merk Opbouwen

Consumenten hebben dankzij het internet toegang tot enorm veel informatie. Dat maakt het opbouwen van een sterk merk belangrijker dan ooit. Een MVP helpt je met het neerzetten van een identiteit van je merk en laat mensen over je praten. Vanuit dit punt kan iedere nieuwe update of release zorgen voor een hype rondom het merk. Jouw eerste gebruikers zijn ook het meest enthousiast. Als je iets speciaals hebt, zullen zij het adverteren voor jou doen.

Een Laatste Woord

De release van een goed Minimaal Rendabel Product kan een enorm verschil maken voor een ontluikende onderneming. We hopen dat je het concept iets meer begrijpt na het lezen van dit artikel. Interactivated kan je helpen als je meer informatie nodig hebt, of als je in de nabije toekomst software hoopt uit te brengen in het openbaar.

;

Reactie plaatsen
  • *Verplichte velden

By interactivated • on August 10, 2017

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
Interactivated Ecommerce Netherlands
Herestraat 106,
9711 LM Groningen
Nederland
Postbus 5171
9700 GD Groningen
Nederland
+31(0)50 711 9940
KVK: 58348646
BTW: NL 852998521B01

* Vereiste velden