interactivated blog

magento & ecommerce

Hogere omzet bij de overstap van Magento 1 naar Magento 2?

Magento is niet voor niets het meest populaire eCommerce platform. Desondanks is Magento 1 bijna met pensioen. Vanaf juni 2020 zal deze versie niet meer officieel ondersteund worden door Magento.
Gelukkig is Magento 2 volledig uit haar kinderziektes en beter dan ooit. Migreren van Magento 1 naar Magento 2 is niet alleen noodzaak geworden, het zal zeker ook zorgen voor hogere omzet. Ook wanneer je nog niet bekend bent met Magento, is dit platform op alle fronten het overwegen waard.

De data
Een recente studie (2019) gedaan door Global Consulting Firm Stax inc., toont de resultaten van een migratie naar Magento 2. De participanten bestonden uit retailers die ofwel Magento 1, danwel een ander eCommerce platform gebruiken.

78,9% van respondenten lieten een verbetering in efficiëntie zien in content creatie met Magento 2, een gemiddelde tijdsbesparing van 60,6 %, welke zorgde voor kostendrukking en zelfs het korten op personeel.

Downtime
In vergelijking met Magento 1, heeft Magento 2 weinig downtime. Consumenten worden tijdens het check out proces veel minder vaak gehinderd door een shop die plots uit de lucht is. Zelfs wanneer de shop overspoeld wordt door bezoekers, blijft Magento veel beter in de lucht dan haar voorganger. De groep respondenten behaalden gemiddeld 92.9% minder downtime dan op de Magento 1 versie van hun shop. Dit is vooral te danken aan de schaalbaarheid van Magento 2.

Traffic
Traffic is een belangerijke KPI binnen de eCommerce. Na de migratie naar Magento 2 behaalden de respondenten gemiddeld 24,8% meer bezoekers binnen. Dankzij de standaard aanwezige “out-of-the-box” SEO tools in Magento 2 worden de shops nóg beter opgepikt door zoekmachines. De mogelijkheid om gepersonaliseerde user journey’s in te richten leidt tot langere bezoeken en bracht een hogere conversie.

Conversieratio
Deze KPI is nog belangrijker dan het aantal bezoekers op de site. Je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk bezoekers daadwerkelijk een order plaatsen. De respondenten toonden resultaten van 16,1 % hogere conversie na de migratie gedurende het eerste jaar. Deze verhoging was wederom vooral te danken aan de gepersonaliseerde user journey’s die Magento mogelijk maakt. Daarnaast heeft de uitgebreide checkout optimalisatie ook een boost gegeven aan de user experience. Over het algemeen geldt dat een gebruiksvriendelijke checkout zorgt voor een hogere conversie, aangezien klanten vaak afhaken op ingewikkelde bestelprocessen. Hoe vloeiender de bestelprocedure werkt, hoe minder bezoekers hierop afhaken.

Gemiddelde orderwaarde
Howel conversie de leidende KPI is binnen de eCommerce. Wordt de kracht van upselling vaak onderschat. Een goede upsell strategie helpt om de gemiddelde orderwaarde flink op te hogen. Hoe meer de klant verleidt wordt tot upselling of cross selling, des te meer deze aankoopt binnen één order. Magento 2 maakt deze twee mogelijk door haar automatische cross-sell en upsell features. De respondenten die hiervan gebruik maakten hadden gemiddeld 4,8% hogere orderwaarde na de migratie naar Magento 2. Wanneer je cross-sell en upsell toepast op de producten met een hogere marge, zal het bedrijfsresultaat significant stijgen. Zo heeft Amazon volgens Forbes het bedrijfsresultaat met 35% kunnen verhogen door op dit soort producten te richten.

Vlak ook de kracht van de goede “advanced search” functionaliteit in Magento 2 niet uit. Des te beter en sneller bezoekers kunnen vinden wat ze zoeken, des te groter is de kans tot aankoop.

Omzet via mobiele devices
Magento 2 biedt bezoekers één en dezelfde ervaring, of het nu via desktop of mobiel is. Dit zorgde voor een verhoging van gemiddeld 29,1% ten opzichte van het aantal mobiele aankopen op Magento 1.

Is Magento 2 echt zo goed?
Jawel, Magento 2 helpt webshops om te groeien in omzet en winst. Het platform biedt veel betere eCommerce tools dan haar voorganger. Natuurlijk is een migratie van Magento 1 naar Magento 2 een behoorlijke operatie, echter is de te verwachten stijging in omzet reden genoeg om over te stappen. En maakte je nog geen gebruik van Magento, dan is dit gebruiksvriendelijke en krachtige platform zeker de moeite waard om te overwegen bij het opzetten van een webshop.

By interactivated • on June 2, 2020

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
THE NETHERLANDS (HQ)
Herestraat 106, 9711LM,
Groningen (Netherlands)
+31 (0)50 711 9940
VAT: NL 852998521B01
Chamber of Commerce: 58348646
UKRAINE
Kostomarivs'ka 13
61002, Kharkiv
SPAIN
Calle Jabea 18, 29631,
Benalmádena Costa (Malaga)

* Vereiste velden