interactivated blog

magento & ecommerce

Huidige Trends in Ecommerce Website Ontwerp

Het hebben van een succesvolle ecommerce website vraagt veel hard werken. Natuurlijk is één van de belangrijkste producten het hebben van een geweldig product of idee waar mensen in geïnteresseerd zullen zijn. Maar als het design van je website niet interessant is, bestaat de kans dat niet veel mensen iets geven om wat je te bieden hebt. Dan komt het volgen van huidige trends in website ontwerp goed van pas. Het zal je helpen je bedrijf te laten groeien en meer klanten aan te trekken. Maar wat zijn deze trends precies? Wel, hier vind je enkele goede manieren om een website ontwerp van een ecommerce te optimaliseren, die je zeker zullen helpen om je bedrijf uit te breiden.

Responsive Web Ontwerp

Het is geen geheim dat het aantal smartphone gebruikers continu toeneemt. In feite bereiken veel mensen het internet enkel via hun smartphone. Om die reden moet een website zowel worden geoptimaliseerd voor desktop en mobiele versies. Wat werkt in de desktop versie werkt wellicht niet voor mobiel, en andersom. Voor de laatste heb je grotere knoppen en een verschillende volgorde van informatie nodig zodat de bezoekers eenvoudig op de website kunnen navigeren. Verder moeten afbeeldingen worden geoptimaliseerd, zowel in resolutie als in grootte, zodat de bezoekers hun kostbare tijd voor het laden van een pagina niet verliezen (of zelfs hun MB's als ze geen wifi gebruiken of ongelimiteerde data hebben).
Het hebben van een succesvolle ecommerce website vraagt veel hard werken.
Oneindig Scrollen

Oneindig scrollen is één van de dingen die mobiele gebruikers in het bijzonder zullen waarderen. Het stelt hen in staat om door de content van je website te gaan zonder constant op "Volgende Pagina" te moeten klikken. Het scrollen op smartphones voelt natuurlijk en het zorgt voor een comfortabele gebruikerservaring. Voorbeelden van oneindig scrollen kunnen worden gezien op websites zoals Google Afbeeldingen of Pinterest, die grote hoeveelheden content aanbieden. Verder heb je de lange scroll websites die ook een indrukwekkende gebruikerservaring bieden.

"Plakkende" Koppen

Het gebruik van "plakkende" koppen, of masten op een vaste plaats, is de meest recente trend in website ontwikkeling. Zoals de naam zegt, zal een plakkende kop altijd op dezelfde positie blijven terwijl de gebruiker op een webpagina scrollt. Op deze manier zal hij altijd de nodige informatie in een oogwenk kunnen bereiken. Naast de vaste kop kunnen websites de positie van andere elementen ook aanpassen, zoals de secundaire navigatie en de knoppen voor het delen van content op social media. Dit vermindert de tijd die een gebruiker op je website navigeert, wat de hele ervaring efficiënter maakt. En het is ook erg bruikbaar voor marketeers.

Typografie

Goede typografie kan je website geweldig verbeteren en het aantrekkelijker maken voor je bezoekers. Wanneer je een website ontwerpt, moet niet je niet noodzakelijk kiezen wat je persoonlijk fijn vindt, maar probeer te anticiperen wat je bezoeker wilt zien. Uiteindelijk is de website voor hen. Je hebt veel stijlen om uit te kiezen, maar hier zijn enkele trendy en populaire typografie stijlen die je bezoekers leuk kunnen vinden.

•    Waterverf. Als stijl die handgemaakt aanvoelt, kan waterverf worden gevonden in achtergronden, typografie en illustraties. Afhankelijk van je visie kan het incorporeren van waterverf wat ingewikkeld zijn als je niet weet wat je wilt. Maar wanneer goed uitgevoerd, kan waterverf een website een artistiek gevoel geven met haar betrekking van verschillende kleuren.
•    Alleen caps lock typografie. Waarschijnlijk is je al eens verteld dat je geen caps lock op het internet moet gebruiken, omdat het lijkt alsof je NAAR IEMAND SCHREEUWT. En dat klopt voor het overgrote deel. Echter, alleen caps lock te gebruiken in de stijl van je website kan ook iets goeds zijn. Voorzichtig geordende tekst in caps lock kan goed werken voor dunne lettertypen, gecondenseerde lettertypen, net als de bredere lettertypen. Het moet worden gebruikt voor simpele woorden en woordgroepen, zodat de gebruikers niet worden overspoeld met teveel caps lock.
•    Retro grunge typografie. Iedereen voelt zich van tijd tot tijd nostalgisch, dus waarom pas je niet wat retro en vintage typografie toe? Je kunt een handgemaakte typografie hebben die je website er uit zal laten springen. Kies een thema - zoals de jaren '50 of '80, country stijl, futuristisch, of wat ook werkt voor jou en je website.

Lettertypen

Natuurlijk, veel van de content op een gemiddelde website zal geen tekst zijn. Dus het is volkomen logisch om aandacht te geven aan lettertypen en welke impact ze kunnen hebben op de bereidheid van gebruikers om meer tijd op een website te spenderen. Het hebben van een goede, net geformatteerde tekst kan het verschil maken, en lettertypen zijn er om je te helpen. Normaliter wordt het aanbevolen om twee lettertypen te gebruiken, en je zou lettertypen uit dezelfde familie moeten gebruiken, zoals PT Sans of PT Serif. Daarnaast moet je niet dezelfde lettertypen gebruiken voor zowel de koppen als hoofdtekst, zodat gebruikers zich makkelijker kunnen richten op de verschillende delen van de website. Als laatste is het gebruiken van verschillende groottes voor lettertypen een geweldige manier om de belangrijke informatie te benadrukken, of het kan een manier zijn om lange paragrafen, waar je de aandacht van de lezer wilt houden zonder dat ze de website verlaten, wat 'pit te geven'.

Plat Ontwerp 2.0

Het heeft even geduurd sinds platte ontwerpen de standaard in website ontwerp geworden zijn. Weg zijn de dagen van drukke icoontjes en 'zware' websites. Het gaat er om dat je efficiënt bent, en plat ontwerpen werkt daar goed mee. Plat ontwerp is modern en minimalistisch, perfect voor dit decennium. Het kan je zelfs helpen om je interface meer natuurlijk te maken voor de gebruikers. Het hoeft niet eens volledig plat te zijn; je kunt balanceren tussen plat en artistiek en de perfecte verhouding vinden die jouw wensen en het doel van de website reflecteert. Gedurende de laatste jaren heeft plat ontwerp zich ontwikkeld, door lange schaduwen en dynamische kleuren te betrekken, en het is bekend als 'Plat ontwerp 2.0'.

Lange schaduwen zijn geweldig voor wanneer je diepte en complexiteit aan je website toe wilt voegen, maar nog steeds het fijne, minimalistische gevoel wilt toevoegen omdat dit trendy is. Dynamische kleuren zijn ook cruciaal - gebruik felle kleuren en schaduwen om bepaalde delen van de website, die het eerst moeten opvallen, te benadrukken. Als laatste, gebruik eenvoudige lettertypen. Ze moeten licht zijn en eenvoudig te lezen, en niet te afleidend voor gebruikers. Over afleiding gesproken, één soort lettertype zou moeten worden gebruikt over alle pagina's van je website. De uitzondering kan natuurlijk de homepagina met het logo van het merk zijn. Dit moet unieker zijn, zodat je er meer uit springt vergeleken met andere websites.

Volledig Scherm Typografie

Het gebruiken van een plat ontwerp staat je toe om statische afbeeldingen van hoge kwaliteit, die groot zijn, te gebruiken. Dit kan worden gebruikt als blok voor de afbeeldingen, om de toon van je website te zetten en een fijne, verwelkomende atmosfeer te creëren. Zorg dat ze fijn passen in het algemene design van de website qua content en de kleur en transparantie van de afbeelding zelf.

Ghost Knoppen

"Wat zijn ghost knoppen?" zul je je afvragen. Goede vraag. Het is niet iets engs, geen zorgen, het is een simpele naam voor al deze kleine vierkante of rechthoekige knoppen die je vaak op websites ziet, en die bijna of geheel transparant zijn. Deze transparantie maakt ze vaak gemakkelijk om te positioneren op de website doordat ze de belangrijkste content niet in de weg zitten. Daarnaast, doordat ze transparant, conflicteren ze niet met het hoofdontwerp van de website, dus ze passen er gemakkelijk in. Je zult dit type knop vaak zien op websites die full-screen beelden inpassen. Op deze manier wordt de interactie met de afbeelding gereduceerd, zeker vergeleken met het meer standaard gebruik van knoppen.

Interactief Vertellen

Afhankelijk van het precieze soort website dat je hebt, kan interactief vertellen de algemene ervaring van de gebruiker enorm verbeteren. Vertel je gebruikers wat je hen precies aanbiedt, en hoe ze het kunnen krijgen. Wees niet saai, en voeg wat leuke, interessante details toe die iemand verrassend kan vinden. Een voorzichtig gecontroleerd verhaal kan een geweldige impact op de bezoekers hebben, en dit kan je bedrijf helpen met groeien. Gebruik interactieve tools om het vertellen wat meeslepender te maken. Maak het echter niet te lang. Houd in gedachten dat veel mensen een korte spanningsboog hebben, dus het is wellicht geen goed idee om een verhaal te creëren dat een half uur duurt, of zelfs een uur als je in een heel creatieve bui bent.

Het hebben van een succesvolle ecommerce website vraagt veel hard werken.

Dus daar is het - wat behulpzame informatie over de huidige trends in ecommerce website ontwerp. Deze kunnen je helpen in het verbeteren van je website, en we hopen dat je enkele interessante ideeën van ze hebt kunnen opdoen. Je kunt sommige van deze ideeën zelf beginnen te implementeren, of als je je niet comfortabel voelt met het veranderen van je website, is er altijd de mogelijkheid om een professional in te huren. Zij zullen er voor zorgen dat je website de laatste trends volgt, waardoor het perfect past in de jaren 2010. En als laatste - dat betekent meer business voor jou, en meer blije klanten en websitebezoekers. Het is altijd goed om trendy te blijven, dat is zeker!

;

By interactivated • on May 16, 2017

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
THE NETHERLANDS (HQ)
Herestraat 106, 9711LM,
Groningen (Netherlands)
+31 (0)50 711 9940
VAT: NL 852998521B01
Chamber of Commerce: 58348646
UKRAINE
Kostomarivs'ka 13
61002, Kharkiv
SPAIN
Calle Jabea 18, 29631,
Benalmádena Costa (Malaga)

* Vereiste velden