interactivated blog

magento & ecommerce

Marketeer Jezelf – Hoe Je Een Geweldige “Over Ons” Pagina Maakt

Bij het maken van een website is er niet één juiste manier om een geweldige website te maken. Verschillende ideeën werken om verschillende redenen, en er is altijd ruimte voor het finetunen van de content en het formatteren van de website. Echter, als je de meeste websites vandaag met elkaar vergelijkt, zal het je opvallen dat ze een enorm aantal dingen gemeen hebben. Bijvoorbeeld, ze zullen allemaal een bepaalde navigatie hebben om de bezoekers eenvoudig van de ene pagina naar de andere te leiden en alles te vinden wat ze moeten weten. Ook zal er iets van een contactpagina zijn als een bezoekers in contact wilt komen met het bedrijf of de individu achter de website.

Veel (zo niet alle) websites zullen ook een pagina genaamd "Over ons" hebben. Zoals haar naam suggereert, vertelt deze pagina de bezoeker wat de website precies biedt en wie de mensen erachter zijn. Het geeft de bezoeker een kans om de website en haar doel beter te leren kennen. Ook hier is niet één goede manier om een geweldige "Over Ons" pagina te maken, maar er zijn wat richtlijnen en aanbevelingen die je met dit deel van de website kunnen helpen.

Het Allereerste Begin

Wel, dit is geen nadenker. Je zult ergens moeten beginnen, dus de meest logische plek om je op te richten bij het maken van de "Over Ons" pagina is het echte begin. Hoe ga je deze sectie beginnen? Wellicht dacht je aan iets als "Het begon allemaal in het jaar..." of "Ons bedrijf is...", maar de waarheid is dat dit waarschijnlijk saai in de oren van je bezoekers zal klinken. En je wilt niet dat ze de website verlaten en naar concurrenten gaan! Dat is waarom je iets spannends zult moeten schrijven, iets wat te onhouden is, en iets wat echt hun aandacht grijpt.

Bijvoorbeeld, je kunt de "Over Ons" pagina beginnen met een vraag, om de bezoekers direct te laten denken en ze te betrekken bij de content. Als je website niet te formeel is, kun je zelfs beginnen met een grap, of een grappige anekdote gerelateerd (of niet gerelateerd) aan je bedrijf. En als je in een heel creatieve bui bent, kun je iets uitdagends schrijven om de bezoekers te schokken. Natuurlijk op een voorzichtige en speelse manier.

Waar Te Plaatsen?

Zelfs voordat je de "Over Ons" sectie gaat maken, vraag je je wellicht af waar je deze precies gaat plaatsen. Uiteindelijk is een geweldige pagina van weinig waarde als bezoekers hem niet kunnen vinden, of vergeten dat hij überhaupt bestaat tijdens het browsen op je website. Dat is waarom je het moet plaatsen op een prominente plaat - zoals de homepagina. Dit lijkt een heel logisch antwoord en het klinkt ook heel logisch. Op deze manier is het de meest opvallende plaats, maar wat gebeurt er wanneer een bezoeker op een andere pagina klikt en de "Over Ons" pagina vergeet? Wel, dan kun je ze herinneren met een plakkende kop. De belangrijke informatie zal altijd beschikbaar blijven voor de gebruikers, en ze kunnen er op klikken  op welke pagina ze op dat moment ook zitten.

Denk Na Over de Missie

Naast het vertellen van je bezoekers wie je bent, moet je ze vertellen wat je missie is. Een missie is een korte samenvatting van het doel van een organisatie, en wat het in feite inhoudt is de informatie over een product of dienst die wordt aangeboden, net als informatie over de klanten en de markt waarin de organisatie opereert. Dit kan enkele extra dingen omvatten, zoals de filosofie, waarden, en de toekomst van het bedrijf.

Geen zorgen als dit allemaal een beetje ingewikkeld of intimiderend klinkt, omdat dat het niet hoeft te zijn. En maak je niet teveel zorgen over het gebruiken van elegante taal en ingewikkelde zinsdelen, omdat je je gebruikers niet wilt verwarren met onnodig lastige woorden die uiteindelijk niet veel zeggen. Kort maar krachtig, en onthoud dat. Vraag jezelf af: Waarom hebben klanten mijn product of dienst nodig? Hoe zal het hen helpen? En wat is de motivatie hier achter?

Kort Maar Krachtig

Bij het maken van een website is er niet één juiste manier om een geweldige website te maken.

Houd het simpel - dit advies is niet alleen goed voor de missie, maar eigenlijk voor de hele "Over Ons" pagina. Je doel is om content te creëren die eenvoudig te lezen is en entertaint. En dat bereik je niet met een enorm blok tekst met te ingewikkelde zinnen. Dus welke opties heb je?

•    Wees niet bang voor een ander format. Gebruik lijstjes, bullet points, welke andere stijl je maar kunt bedenken. Niemand wilt lange blokken tekst lezen, omdat bezoekers dan waarschijnlijk je website verlaten. Houd ze geïnteresseerd in wat je te zeggen hebt, en wees creatief.
•    Wees direct. Je moet ze vertellen wie je bent en wat je hen biedt. Extra informatie is prima, maar je bezoekers moeten niet vergeten waarom ze de "Over Ons" pagina in eerste instantie gingen lezen.
•    Voeg contactgegevens toe. Dit zijn overbodig, omdat je waarschijnlijk al een pagina met deze informatie hebt, maar het is goed om mensen te herinneren hoe ze met je in contact kunnen komen.
•    Links naar je andere content. Dit zal je pagina interessanter en interactiever maken.

Wat voor Soort Content?

Bij het bedenken over wat je op de "Over Ons" pagina zet, is het eerste wat je zult denken: tekst. Zoals we zeiden, je moet een pakkende intro hebben, een missie, de contactgegevens, en deze zullen, natuurlijk, in de vorm van tekst zijn. Maar precies één soort content is niet erg interessant - als je alleen tekst op een pagina hebt, is het niet erg uitnodigend. Zeker als je een lange, gedetailleerde tekst hebt, kunnen bezoekers zich erg snel gaan vervelen. Dat is wanneer je je opties moet uitbreiden en moet proberen potentiële klanten met rijke media content te lokken.

Wat houdt rijke media content eigenlijk in? Wel, het betekent dat je verschillende soorten media content op één plaats gebruikt. Bijvoorbeeld, als toevoeging op de nodige tekst, kun je een video of linkjes naar video's plaatsen die bruikbaar en/of interessant zijn voor de bezoekers van je website. Natuurlijk zijn afbeeldingen ook goed. En om het wat pikanter te maken, waarom plaats je geen infographic die je bedrijf en haar potentieel weergeeft? Als je niet weet hoe je er één moet maken, zijn er enkele behulpzame (en gratis!) online makers van infographics die je kunt gebruiken.

Houd Het Professioneel - Maar Niet Te Professioneel

Je wilt overkomen als een serieus persoon wiens product of dienst is precies wat de wereld nodig heeft. Fantastisch! Echter, je hoeft niet houterig over te komen terwijl je met je websitegebruikers communiceert. Eigenlijk, als je blijft praten over business, kan het zelfs je bezoekers vervreemden, waardoor ze je website nooit meer hoeven te bezoeken. En dat wil je zeker niet! Dus waarom pas je niet iets meer persoonlijks toe over jezelf? Je kunt bijvoorbeeld links toevoegen naar je profielen op social media websites - niet noodzakelijk je eigen persoonlijke profiel, maar een profiel gecreëerd voor je bedrijf.

Iets persoonlijks over jezelf toevoegen is een uitstekende manier om jezelf en je bedrijf "menselijk" te maken, en niet een gezichtloze identiteit te zijn. Je kunt zelfs afbeeldingen van je werknemers plaatsen en het team introduceren aan je websitebezoekers. Of je kunt slechts enkele werknemers plaatsen, als je het kerngedeelte van je bedrijf wilt presenteren.

Bij het maken van een website is er niet één juiste manier om een geweldige website te maken.

About Us – And Them, Too

Over Ons - En Ook Hen

Onthoud, je praat tegen een doelgroep, en dat betekent dat de "Over Ons" pagina geen monoloog moet zijn, maar eerder een dialoog. Natuurlijk wil je over jezelf praten, over je bedrijf en hoe een product of service het beste is. Dat is te begrijpen. Maar vergeet je potentiële klanten en hun behoeften niet. Wanneer je over het bedrijf praat, zorg dat je aandacht schenkt aan de volgende aspecten:

1.    Praat over hoe je hun problemen zult oplossen.
2.    Leg potentiële klanten uit waarom het kiezen van jouw produt of dienst beter voor ze is.
3.    Maak een lijst met de voordelen die ze krijgen voor jouw bedrijf te kiezen.
4.    Verwelkom ze, en bedank ze voor het bezoeken van je pagina( een klein, beleefd gebaar)

Hier zijn simpelweg enkele van de tips die je in het achterhoofd kunt houden terwijl je nadenkt over de content voor de "Over Ons" pagina, maar het belangrijkste is om je potentiële klanten en hun behoeften niet te vergeten.

Citaten & Referenties

Jij die over jezelf praat is leuk, maar waarom laat je iemand anders het niet voor je doen? Je kunt informatie toevoegen die is ondersteund door experts in de markt, zodat het niet lijkt alsof je een hoop betekenisloze woorden op iemand afgegooid hebt. Dit zal verzekeren dat je potentiële klanten zich vertrouwd voelen in je business, en ze zullen waarschijnlijk eerder voor je kiezen voor hun professionele behoeften.

Een ander behulpzaam ding dat je op de "Over Ons" pagina kunt plaatsen, zijn citaten. Je kunt de ervaringen van voormalige klanten gebruiken (natuurlijk, als ze tevreden met je waren) en ze om hun mening vragen, die je later kunt presenteren in de vorm van een citaat. Op deze manier zullen bezoekers zien dat je jezelf hebt bewezen door succesvolle bedrijfsinteracties te hebben, en het zal zeker een positief licht of jou en je bedrijf laten schijnen.

Bij het maken van een website is er niet één juiste manier om een geweldige website te maken.

Call to Action Knoppen

Een zeer fijne manier om de bezoekers interactie met je website te laten hebben: Call to Action knoppen kunnen ook op de "Over Ons" pagina worden geplaatst. In feite wordt het aanbevolen om dit te doen. Omdat, zodra de bezoekers de fantastische pagina, die je voor ze hebt voorbereid, hebben gelezen, moet je er voor zorgen dat ze iets doen, zoals contact met je opnemen. Je kunt ze bijvoorbeeld de optie aanbieden om zich aan te melden voor de nieuwsbrief van je website.

Maar een nog directere aanpak zou zijn om te suggereren dat ze je contacteren, of zelfs het product of de dienst die je aanbiedt, kopen. Wees niet te agressief in deze aanpak en wees voorzichtig met het taalgebruik dat je toepast. Een andere optie is om ze te vragen om hun opinie, of zelfs algemene feedback gericht op het verbeteren van de algemene gebruikerservaring, die ze zeker zullen waarderen.

Het is niet eenvoudig om een goede "Over Ons" pagina te schrijven, maar aan de andere kant zou het geen frustrerende taak moeten zijn. Houd kort maar krachtig, terwijl je in de tussentijd rijke content behoudt. Zorg dat je alle relevante informatie, waar potentiële klanten geïnteresseerd in kunnen zijn, behelst. Betrek ze in een dialoog en zet ze aan het denken. Op die manier is je bedrijf klaar om succesvol te zijn, en de voordelen van een goede "Over Ons" pagina zullen zich snel tonen.

;

By interactivated • on May 20, 2017

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
THE NETHERLANDS (HQ)
Herestraat 106, 9711LM,
Groningen (Netherlands)
+31 (0)50 711 9940
VAT: NL 852998521B01
Chamber of Commerce: 58348646
UKRAINE
Kostomarivs'ka 13
61002, Kharkiv
SPAIN
Calle Jabea 18, 29631,
Benalmádena Costa (Malaga)

* Vereiste velden