interactivated blog

magento & ecommerce

Minder Verwarring, Meer Business: Het Verbeteren Van Zoekfunctionaliteiten voor Ecommerce Websites

Efficiënt zoeken is één van de meest belangrijke dingen op een ecommerce website. Zelfs een kleinere ecommerce website kan duizenden producten hebben, en je moet er voor zorgen dat website bezoekers precies kunnen vinden waarin ze geïnteresseerd zijn (tegen een betaalbare prijs).

Wanneer je het hebt over de zoekfunctionaliteit op een ecommerce website, moeten we bij de simpele dingen beginnen. Als eerste moet er altijd een eenvoudige zoekbalk zijn die duidelijk zichtbaar op de website is. Gebruik de bekende rechthoekige vorm en het vergrootglas symbool. Op die manier zal een gebruiker niet verward worden, en zullen ze direct weten wat de functie van dat vak is, omdat ze er aan gewend zijn.

De zoekbalk moet niet verborgen zijn, zelfs wanneer het niet in gebruik is. Je kan in de verleiding zijn deze te verbergen wanneer hij niet wordt gebruikt, om een schonere, nettere interface te hebben, maar onthoud - het draait allemaal om het verbeteren van de functionaliteit, en dit moet prioriteit zijn ten opzichte van de uiterlijke details.  

Geavanceerd Zoeken

Tot dusver hebben we ons gericht op eenvoudig zoeken - bijvoorbeeld, de naam van het product in de zoekbalk intypen. Dit is zeker bruikbaar, maar een succesvolle ecommerce website moet ook een meer geavanceerde zoekoptie hebben, één die de gebruiker laat zoeken naar verschillende criteria. Zij kunnen hun zoekopdracht reduceren door verschillende parameters en filters toe te passen, zoals de prijs, de leverancier, de gemiddelde review score en veel anderen. Het wordt aanbevolen om tot 8 parameters toe te voegen, maar probeer het niet te veel te doen voor de bezoekers van je website. Keuze hebben is geweldig, maar als je het te ingewikkeld maakt om te navigeren, zullen ze snel overspoeld worden met de hoeveelheid informatie.

Zodra de gebruiker heeft gezocht naar het product dat hij wil, is het tijd voor resultaten. Één van de meest duidelijke parameters moet de prijs zijn. Maar zou het geen slecht idee zijn om ook andere producten, waarin ze geïnteresseerd kunnen zijn, te suggereren? Of waarom niet het best verkopende product in die categorie plaatsen?

Er zijn veel manieren om de zoekfunctionaliteit te verbeteren, waaronder het gebruiken van een synoniemen database en een tool voor spelcontrole. Deze zal er voor zorgen dat de gebruikers zullen vinden wat ze willen, zelfs als ze niet zeker zijn hoe een specifiek product heet, of als ze de naam verkeerd spellen. Een andere bruikbare feature is automatisch invullen, wat de winkelervaring zal verbeteren, en wellicht iets nieuws aan gebruikers kan aanbevelen, waar ze eerder nog niet aan hadden gedacht.

;

By interactivated • on May 18, 2017

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
THE NETHERLANDS (HQ)
Herestraat 106, 9711LM,
Groningen (Netherlands)
+31 (0)50 711 9940
VAT: NL 852998521B01
Chamber of Commerce: 58348646
UKRAINE
Kostomarivs'ka 13
61002, Kharkiv
SPAIN
Calle Jabea 18, 29631,
Benalmádena Costa (Malaga)

* Vereiste velden