interactivated blog

magento & ecommerce

Professionele Webwinkel Versus Gemiddelde Webwinkel – Wat is het Verschil?

Waarom zijn sommige webwinkels geweldig, waar anderen nooit van de grond kwamen? Komt het doordat ze betere producten en betere marketing hebben?

Veel shoppers (71%) geloven dat zij online een betere deal krijgen dan in winkels. Wereldwijd spendeert 65% van online shoppers 30 minuten of meer aan het vergelijken van producten voordat ze een keuze maken. Voor hen is het gemakkelijk om van de ene naar de andere winkel te gaan.

Voor de meeste shoppers is de prijs altijd een belangrijke overweging geweest. Maar het is niet de enige. In feite zijn veel shoppers bereid om iets meer te betalen voor een goede gebruikerservaring. Denk maar even aan je eigen gewoonten tijdens online winkelen.

Waarom blijf je winkelen bij Amazon, eBay, of je favoriete lokale eCommerce winkel? Komt het echt door de prijs? Amazon noch eBay is de goedkoopste online winkel. Jouw favoriete lokale eCommerce winkel is dat waarschijnlijk ook niet.

Het draait allemaal om de gebruikerservaring. Over hoe snel je producten kunt vinden en vergelijken. Over hoe goed de producten worden weergegeven en getoond. Het draait ook om het gevoel dat de eCommerce winkel creëert terwijl je door de producten heen navigeert.

Veel mensen kopen simpelweg online omdat ze er van genieten. Een geweldig webdesign maakt online winkelen zoveel beter.

De Gemiddelde Webwinkel

De gemiddelde webwinkel van vandaag werkt aan mobile gebruik en laat klanten producten met gemak kopen. Het laat productafbeeldingen en –beschrijvingen zien in een handige lay-out.

Why are some web stores amazingly popular while others never take off?

Het bevat een simpele winkelwagen die het winkelen snel kunnen maken. Ook maakt het tot op zekere hoogte gebruik van social media.

Met zeer goed beschikbare thema’s ingebouwd of systemen ziet de gemiddelde webwinkel er vergelijkbaar uit. Wat betreft het design valt het niet op. Wat betreft prestaties is het gemiddeld. Mensen raken niet geïrriteerd door haar snelheid, maar ze zijn er ook niet van onder de indruk. Pagina’s laden snel genoeg voor klanten om zich niet geïrriteerd te voelen, zodat ze op de website blijven.

De gemiddelde webwinkel heeft een gemiddelde zoekmachineoptimalisatie. Het komt terecht in de zoekopdrachten van Google met relevante zoekwoorden, maar zelden bovenaan. Voor de meeste shoppers is het zeker een optie, maar niet de eerste.

En als aller belangrijkste: de gemiddelde webwinkel krijgt niet zo veel aanbevelingen. Mensen noemen het wellicht en delen het wellicht online. Maar ze zullen er niet veel over praten. Voor hen is het gewoon een winkel die hen een aantal producten levert. Mensen kunnen het snel vergeten, zodra ze hebben gekocht wat ze nodig hadden.

De Professionele Webwinkel

De professionele webwinkel werkt niet alleen ‘gewoon’ op mobiel. Het zorgt voor een mobiele ervaring die gebruikers enthousiast maakt. Het is niet geoptimaliseerd voor mobiel omdat Google er om vraagt.

In plaats daarvan is het gebouwd met mobiele gebruikers in het achterhoofd, alleen al om het feit dat de meeste mensen vandaag het internet gebruiken en online winkelen op hun mobiele apparaten.

Voor de productpagina’s geldt dat ze zijn geoptimaliseerd op enthousiasme op te wekken. Ze bevatten foto’s van hoge kwaliteit met interactieve 360 graden aanzichten. Productpagina’s gebruiken deelopties via social media en de mogelijkheid om te reageren, om gebruikers te stimuleren langer op de site te blijven en het woord te verspreiden.

Een professionele webwinkel gebruikt doorgaans een speciaal thema of een op maat gemaakt premium thema. Het resultaat is een memorabel design dat is aangepast op de wensen van jouw doelgroep. Geen element in het design laat te wensen over. Het geheel is samenhangen en weerspiegelt de visie van je merk.

Één van de grote voordelen van een professioneel design is optimale prestaties van je website. Snelle laadtijden verhogen de tevredenheid van gebruikers, en je SEO rankings. Zij maken je website mobiel vriendelijk, wat je meer verkeer op kan leveren.

Zoekmachineoptimalisatie is iets wat professionele webwinkels zeer serieus moeten nemen. Nog belangrijker dan zoekwoordoptimalisatie gebruikt dit namelijk SEO strategieën, zowel on-page als off-page. Alles over het design van de website en contentweergave wordt gepolijst voor Google en andere zoekmachines.

Why are some web stores amazingly popular while others never take off?

Off-page SEO, waaronder linkbuilding en social media strategieën, duwen de professionele webwinkel naar voren in de zoekresultaten. SEO is in dit geval niet een eenmalig iets. Regelmatige controles zijn nodig om gebroken links te verwijderen, afbeeldingen te taggen en opnieuw van een formaat te voorzien, en meer.

Professionele webwinkels zijn ook zeer goed in lokale SEO. Ze zijn geoptimaliseerd voor de belangrijke zoektermen die lokale shoppers zullen gebruiken. Zij zorgen voor de contactinformatie en locatie die je lokale klanten nodig hebben, zodat ze niet hoeven te vragen om extra informatie.

Meer en meer professionele webwinkels worden gebouwd voor mobiele zoekopdrachten omdat mobiele shoppers betere conversieratio’s hebben dan de meeste andere shoppers.

Het Belangrijkste

Met hun voorzichtige design, op maat afgestemde SEO, en nauwkeurige implementatie van social media zijn professionele webwinkels meer dan jouw gemiddelde winkel. Ze zorgen voor een intuïtieve en uitdagende gebruikerservaring die er voor zorgt dat mensen terugkeren. Een professionele winkel drukt een stempel die men niet snel vergeet – deze winkel is hier niet alleen om geld te verdienen, maar geeft om de klantervaring.

Wanneer je in een professionele webwinkel investeert, investeer je niet alleen in design en toepassingen van hoge kwaliteit. Je investeert in het beeld van je merk, online en verder. De aantrekkingskracht van je website heeft een enorme impact op jouw reputatie, en samen met je social media marketing kan het je tot nieuwe hoogten leiden.

In een wereld vol producten en diensten zoeken klanten naar meer dan kwaliteit en prijs. Ze zoeken naar een reputatie van een merk waar ze zich mee kunnen identificeren. Jouw webwinkel geeft je de kans om een reputatie op te bouwen die mensen voor zich kan winnen, op een manier waar geen advertentie of marketingcampagne aan kan tippen.

Bij Interactived geloven we in de kracht van webdesign en webontwikkeling. We beginnen met een robuust maar flexibel platform als Magento of WordPress en bouwen je website vanaf de grond.

We geven je de kracht om je website tot in het kleinste detail op maat te maken. We proberen verschillende features en testen je website tot het soepel loopt op alle apparaten en in alle webbrowsers. Op deze manier bouwen wij een professionele webwinkel voor jou, die je werkzaamheden kan helpen te groeien.

;

Reactie plaatsen
  • *Verplichte velden

By interactivated • on August 31, 2017

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
Interactivated Ecommerce Netherlands
Herestraat 106,
9711 LM Groningen
Nederland
Postbus 5171
9700 GD Groningen
Nederland
+31(0)50 711 9940
KVK: 58348646
BTW: NL 852998521B01

* Vereiste velden