interactivated blog

magento & ecommerce

Waarom Magento $250 Miljoen Overgemaakt Kreeg Vanuit China

Wanneer een buitelandse investeerder ogenschijnlijk vanuit het niets grote sommen geld in een bedrijf dat in Amerika gevestigd is pompt, dan valt dit al snel op. Sinds  januari lijkt het alsof de software wereld opgeschrokken is van wat dit voor de toekomst van e-commerce kan betekenen. Maar laten we voor degene die dit nieuws gemist hebben beginnen met een korte samenvatting:

Hillhouse Capital, één van de grootste investeringsmaatschappijen in China, besloot in het begin van januari om $250 miljoente te investeren in het in Californië gevestigde Magento Commerce. Volgens de Financial Times, is daarmee de geschatte waarde van het bedrijf opgelopen tot $700 miljoen; dat is een toename van meer dan 50%.

Wie is wie?

Als je niet bekend bent met Hillhouse Capital moet je het volgende weten: het bedrijf werd in 2005 door Zhang Lei opgericht met $20 miljoen in startkapitaal van de Yale Endowment. Zij beheren momenteel meer dan $ 20 miljard, en ze willen normaliter niet al te veel opgemerkt worden. Daarom is de eerder genoemde investering zo interessant.

Je bent wellicht op de hoogte van het feit dat Magento oorspronkelijk werd ontwikkeld door Varien, Inc. in 2008. Het werd uiteindelijk verkocht aan eBay, die uiteindelijk een spin-off van het bedrijf maakten. Sindsdien is het steeds succesvol geweest als een concurrent van software zoals WordPress en Joomla, en groeit elk jaar gestaag. Magento heeft vele grote namen als klanten inclusief namen als Ford, Coca Cola en Nike

Maar waarom en waarom nu?

Veranderingen in de economie

Deze duizelingwekkende beweging werd door Mark Lavelle, de huidige CEO van Magento's, verklaard als een wereldwijde uitbreiding van de sales en marketing activiteiten (met name in Azië). De investering zal Magento in staat stellen om in de groeiende Aziatische markt voet aan de grond te krijgen.

China, ondanks dat het in de Verenigde Staten vooral een reputatie heeft als economie waar produkten worden gemaakt, is snel aan het veranderen. Omdat de Chinese bedrijven blijven uitbreiden en productie uitbesteden naar nabijgelegen landen terwijl China haar middenklasse opbouwt, zijn de consumentenbestedingen in China momenteel hard aan het stijgen. Veel slimme zakenmensen kijken nu naar China en Zuidoost-Azië op zoek naar mogelijkheden om hun rijkdom te vergaren of vergroten en de lokale economieën op te bouwen.

Deze specifieke investering zegt  veel over welke soorten markten die we kunnen verwachten te zien groeien in China en de omliggende landen. Met de infrastructurele investeringen die de Chinese overheid de laatste tijd aan het maken is lijkt het onmiskenbaar dat de indrukwekkend snelle bouw van een functionele middenklasse en het creëren van nieuwe industrieën eraan toedragen dat China alleen maar sterker zal worden als economische grootmacht in de wereldmarkt.

;

By interactivated • on April 7, 2017

Contacteer ons
Snel contact met een van onze specialisten
THE NETHERLANDS (HQ)
Herestraat 106, 9711LM,
Groningen (Netherlands)
+31 (0)50 711 9940
VAT: NL 852998521B01
Chamber of Commerce: 58348646
UKRAINE
Kostomarivs'ka 13
61002, Kharkiv
SPAIN
Calle Jabea 18, 29631,
Benalmádena Costa (Malaga)

* Vereiste velden